Srí Lanka - Cestopisy

Srí Lanka 19.2.-11.3.2014

Čtyři holky s krosnama na zádech. Předem vytyčené cíle a vše zvládnuto! Cestopis je podrobnější, třeba to někomu pomůže.

Sri Lanka 19.2. – 11.3. 2014

Jsme 4 holky. Já-Kýťa jsem 3 dny před odletem nasadila ATB-super cesta! Martina pracuje v Rakousku a přijela 10. v noci.. Pačti a Bombas prožívaly pouze předcestovní horečku.
Letenky jsme pořídily půl roku dopředu a letíme s ČSA. Během toho půl roku jsem se několikrát naštvala, ptž z přímého letu do Colomba se stal přestupový maraton. Dlouhé lety jsou s Etihad Airways.
PrahaPařížAbu DhabiColombo (19.2)
ColomboAbu DhabiAmsterdamPraha (11.3)
Tento cestopis snad pomůže dalším budoucím návštěvníkům SL-doufám, že alespoň trochu. Ceny za tuktuk je za jeden-my musely brát vždy 2.
Celá dovolená nás vyšla bez pár stovek na 30 000,- (i s dárkama)

Informace co se hodí: -adaptér opravdu potřeba neni, stačí propiska (klasická tenká)
-měly jsme s sebou spoustu propisek, bonbónů, autíček, klíčenek… dětem na cestách to vždy udělalo velkou radost
-komárů bylo hodně-používaly jsme Predátor deet 50-stačilo. Občas mají u pokojů takový divný spirály (já to neznala). Tu si před západem slunce zapalte na terase a komárů tam tolik nebude..
-WIFI už je běžně k mání
-když nevíte, ptejte se. Když vás nepochopí jeden, pochopí vás druhej 
-měly jsme průvodce z roku 2006=nic moc.. Ale postačil. Doporučuju si sehnat co nejnovější a osobně upřednostňuji Lonely Planet (ale každý má jiný vkus)
-cestování je jednoduché-my nejraději jezdily autobusama. Sice na cestách strávíte hodně času, přejezdy jsou opravdu dlouhé, ale celou cestu čučíte z okýnka  Připravte se, že se ve sprše budete hodně divit kolik černý špíny ze sebe smýváte!!
-první sedadlo v autobuse je pro mnicha-opravdu se to dodržuje
-pokud jste slabší povahy-psychicky se připravte na jízdu autobusem… po 3 týdnech jsme si zvykly a dokázaly jsme i usnout!!!
-v buse se platí způsobem, že chodí týpek a vybírá prachy-dost často si zaplatíte dvojnásobek ceny-krosnu počítaj jako člověka :D
-výpadky proudu jsou docela časté
-když se na něco ptáte a oni začnou kinklat hlavou ze strany na stranu-znamená to !OK!
-velký pozor na sluníčko! I když je zataženo-spaluje jak sviň
-jídla se nebojte. Jooo a maj moc dobrou zmrzlinu!
-cigarety-jejich nevim co, LM, Dunhill – 500-700Rs (alespoň jsme je tak kupovaly)
-do chrámů pouze bez bot. Já chodila vytuněně v tlustých ponožkách!
-místní pivo Lion je moc dobrý
-je dobré respektovat zemi do které jedete a tím pádem i třeba oblečení-přikrytá ramena(stačí jen padlý rukávek) a zahalená kolena. Když si vezmete tílko s výstřihem, budete terčem posměchu-a určitě to neni tim, že máte ve výstřihu co ukazovat.. Na jihu je to uvolněnější.
-musíte zkusit smažený banán se zmrzlinou (pokud teda jíte banány…)
-v krosně vždy vozíme povlečení. A skoro každý den i používáme. V hotelech to moc neperou(aspoň ne v těch levnějších). Do povlečení si vlezem jak do spacáku a máme klid.

19.2.
Martina si nařídila budík o hodinu blbě. Když přijedem k jejímu baráku, teprve vstává! Ale času dost.. Na pražské letiště se dostáváme brzo ráno, letí nám to 7:10. Čekáme frontu na zabalení krosen-přiřítí se nějakej Řepka(prej fotbalista) a bez ostychu si stoupne před nás. Jsem flegmatik a nijak mě to netrápí.. Když ale vzápětí dorazí jeho modelína s kamarádama, už naprdnutá trochu jsem.
Hodíme krosny k odbavení a frčíme. Cesta do Paříže ok, celkem rychlý přestup a hurá do Abu Dhabí-tam se těšim na free shopy. Po 6 hodinách přistáváme se zpožděním=žádný krámky, žádný voňavky… Aspoň, že Pačti v letadle čórla deku-zapomněla si totiž podložku na pláž. Běžíme! Ani nevim jak letiště vypadalo.. Ani vyčůrat jsme se nebyly..

20.2. –časový posun 4,5 hodiny
V letadle do Colomba si pouštim nějakou pohádku-nakonec to bylo dobrý. Na letiště dorazíme opět se zpožděním okolo 4 ranní. Na letišti vyměňujem 300dolarů (38 400Rs).
Na první den jsem zařídila ubytko už z ČR-abychom ho po náročném letu nehledaly jak trotlové. Taxikář z hotelu na nás čekal s cedulkou-toho jsem raději také objednala, přeci jen jsem nevěděla jak to tam chodí. Rozhodně toho nelitujem, ptž nemusíme nic řešit a jedem rovnou do Negomba do hotelu Silver Sands. Tento den máme na aklimatizaci. Snídaně - klasická po celou dobu-vajíčka, máslo, džem, fresh juice, toasty
Obědo-večeře – nudle s krevetama (650), grilovaný krevety s hranolkama (700), ryba-velká s hranolkama (1400), pivo (300).

21.2. NegomboKegalle(sloni, zahrada koření)Kandy(oběd)Dambulla
Vstáváme v 6. Vyrážíme po snídani směr Kegalla (tuktuk na bus stanici 200). Berem tuktuk a nabíráme směr Elephant Millenium Foundation. Vybírám raději tento sloní útulek, ptž je tu možnost mytí slonů a projížďka bez sedadla. Koupily jsme si lístek za 3000Rs.-středně dlouhá projížďka. Po chvilce se šourá slon do vody a lehá si na bok. Dostáváme kokosové slupky a drhneme slona. Slonovi se to asi líbilo, podělá se a za chvilku je okolo nás hnědá voda :D Dvě sedáme na slona a ten nám dá na povel sprchu z chobotu. Naštěstí jsem měla hodně načteno a věděly jsme, že je lepší být v plavkách. Zvedáme se a odcházíme na projížďku. Začínají nás bolet stydké kosti-už chápu proč tam dávaj ty sedátka..ale zase je zážitek jet na slonovi bez ničeho!
Bereme tuktuky zpět do Keggale. A tuktukáři už začínaj s historkama :D Zastavují nám u zahrady koření. Původně jsme chtěly jet na Spice garden až do Matalé, ale když jsem to časově propočítala, nic moc.. Tak jsme jim udělaly radost a šly sem. Bylo to fajn, proběhla i masáž-ta teda byla!! Nakonec krámek s masťema-samozřejmě jsme si koupily-ale s tim jsme počítaly dopředu. Teď už opravdu jedeme na busovou stanici-tuktukáři nám oznamují, že je dnes svátek a nic nejezdí-vychcandíry :D Kejvu jim a říkám bye.. Po příchodu na zastávku nám během 10 vteřin jede bus do Kandy.
V Kandy nás to vyplivne a my nevíme nic-teda jedno víme-že máme hlad jak bejk. Ptáme se na nějakou restauraci-ještě si netroufáme jíst na ulici. Dojdeme ke krásné restauraci a kavárně s pekárnou White house. Vypadá nóbl, ale šíleně drahý to neni.
Po jídle se vydáváme na busové nádraží. Do Dambully to nejede od hodin(to je takový záchytný bod v Kandy, ale i v jiných městech). Chytáme bus do Dambully-3 hodiny cesty. V Dambulle nenacházíme v blízkosti nádraží žádný ubytko, tak číhnu do průvodce a necháme se tuktukem odvést do …. (2800Rs dvojlůžák se snídaní).. Spánek.

22.2. DambullaLví skála(Sigiriya)Trincomalle (Uppuveli)
Vstávání v 6:30, snídaně. Tuktukem na bus nádraží a hurá na Lví skálu. Jelo nám to během pár minut. Cesta trvala cca 40 minut a pak jsme to viděly!!! Nádhera 
Bus nás vyplivnul a musely jsme šlapat po prašné cestě na rozcestí, kde se dáme doleva. Jdeme okolo vodního příkopu, potkáváme varana jako kráva, pár opic. U cesty je hned vstup, ale lístky se musí koupit trochu dál opět vlevo. Lístek je drahý-3900Rs, ale za ty prachy to stojí. Místní to maj za pár šušňů.. Zahrady, bambiliony volavek, opice…a schody! Naštěstí byla fronta a nemusely jsme podávat olympijský výkon. Šlo se pěkně pomalu, nahoře se to rozprchlo. Cca 12:30 jsme byly dole, daly si kokos na žízeň (50Rs). Tam kde jsme vystupovaly z busu, tak jsme zas naskočily. Čekaly jsme na něj asi 15 minut-dlouhou chvíli nám zpříjemňoval starý pán bez nohy-uměl AJ. Zpět v Dambulle, tuktuk do hotelu-jen jsme si vyzvedly krosny a frčely zpět na nádraží tuktukem. Cesta busem do Trincomalle trvala asi 2,5 hodiny. Máme štěstí a pokaždý si v buse sednem. Jak byl bus narvanej, neustále jsem cítila cizí penis na mém rameni. Znervózňovalo mě to..ale hodině mi to bylo fuk.. Pak jsem se dočetla, že místní ženy používaj se svých šatů špendlík a „nenápadně“ chlíváka píchnou (kam-to už nepsali..). Já si mohla píchat prstem maximálně do sedačky přede mnou… Penis si po nějaké době přisednul ke mě..jen se přihlouple usmíval. Při delších cestách je přestávka-jedině dobře.. Koupily jsme si jídlo-trojhránky smažené se zeleninou uvnitř-pálilo to jak sviň, ale bylo to moc dobrý.
Nedojely jsme přímo do Trincomalle. Týpkovi co vybírá peníze jsem říkala, že chceme jet do Uppuveli, tak nás vyhodil na křižovatce, abychom si nezajížděly. Tam na nás koukaly jak na exoty. Chytly jsme tuktuk a jely do předem vybraného ubytka ze skoro 10let starého průvodce :D Beach Bangol (1000Rs osoba/noc)-zůstaly jsme.
Pláže jsou sice hezké z dálky, ale nikdo se o ně nestará-alespoň v tu dobu co jsme tam byly.. Prázdné flašky, boty… Škoda.

23.2. Uppuveli
Válení a odpočinek u moře.

24.2. UppuveliTrincomalleUppuveli
Po snídani jsme zašly do místní školičky předat pár kravinek. Bylo to moc pěkný. Děti vykulený, některý brečely-bály se bubáků :D
Okolo třetí jsme jely do centra Trincomalle. Prošly jsme se na kopec do chrámu s velkou zlatou sochou. Všude jsou vojáci se samopalama. Ale procházka pěkná-doporučuju. Výměna dalších 300 dolarů-byl to takovej balík, že mi něj chtěli dát tašku :D Ale já to hned rozdělila mezi holky a taška nebyla potřeba.
Večer jsme si sedly na pláž do restauraci a daly si smažený banán/ananas se zmrzlinou(350RS) -takovej gurmánskej požitek!!!

25.2. UppuveliKandy
Vstávačka 5:30-chceme stihnout první bus do Kandy-dokud nebude takový vedro.
V noci mi nějakej šmejd prokousal díru do batohu!!!
Náročná 6hodinová jízda(285RS/os.), ale dobrodrůžo! Po pár kilometrech sjíždíme z asfaltu na prašnou cestu! To je teprv pokoukání! Výhled z okýnka mě naprosto fascinuje. Za těch 6 hodin se krajina naprosto mění… Nádhera! Tolik odstínů zelené jsem nikdy neviděla.
V Kandy berem tuktuk-než abychom hledaly předem vybraný ubytko-YMBA. No…šílenost, ale berem, je to jen na noc(1700Rs pro všechny). Krosny házíme do pokoje a jedem tuktukem(400Rs za všechny) do botanické zahrady. Vstup je 1100Rs. Byla to moc pěkná poklidná procházka. V orchidejové zahradě žádné zázraky nečekejte..
V centru Kandy opět navštěvujeme restauraci White House. Dáváme si rýži nebo těstoviny a na závěr dortík-hmm!
V 17:30 začíná přímo u nás u ubytka(proto jsem ho i vybrala) představení kandyjského tance(500Rs). Moc se nám to líbilo!
Upadáme do postelí, zalarvíme se do moskytiér a usínáme.

26.2. KandyBadulla
Vstáváme v 6:15, zas žádnej šlágr.. Pačti upocená jak pakosta a nevyspalá-v noci jí z povlečení koukaly jen oči-bála se, že jí něco sežere :D
Vycházíme i s krosnama ke chrámu Buddhova zubu. Krosny necháváme za pár Rs uložený před chrámem. Chrám moc hezkej, rozepisovat se nebudu, to si můžete přečíst v průvodci. Vstup 1000 Rs. Po cestě z chrámu na busový nádraží jsme si koupily sladký bulky na snídani (jedna 30Rs). Do Badully nám to opět jede až z toho vzdálenějšího nádraží :-/ Frčíme cestou necestou-doslova! Skoro 4 hodiny Faktoru strachu..odnesla to Martina-vyfasovala místo vpředu a viděla předním oknem! Bombas cestou poznává holčinu, která nám řekne pár informací. Neustále na mě usíná mladíček-nechávám ho spát..
Příroda se mění. Vystupujem, protahujem nohy, berem tuktuk(100Rs) do hotelu River Side Holiday Inn. Vybírala jsem podle polohy-je kousek od vlakového nádraží. Cenu hotelu nevim, zapomněla jsem zapsat. V hotelu jsme si zašly na oběd. Byly jsme tam jediný ženský, jinak všude posedávali místní chlapi s pivama a arakem na stolech. Hmm, jeden to asi přetitroval a letí na wc zvracet-zrovna máme na stole jídlo a toaleta není úplně uzavřená. Ale nejsme z cukru a hlad je hlad :D
Na slehnutí jsem naplánovala výlet k vodopádu Dunhinda. Jdeme šourem na busák, hned chytáme bus-samožrejmě se nám tuktukáři snaží namluvit, že tam bud nejede. Ale maj smůlu, my okolo něj projížděly při cestě do Badully. Bus na jednu 25 Rs. Vybírač peněz neumí anglicky…naše výslovnost vodopádu asi taky nic moc..rukama nohama se nakonec pochopíme.
Musíme do toho šlápnout-už je 15:45.. Stezka opravdu záživná. Opice všude, naštěstí nás doprovázeli psi. Nahoru, dolů a dolůůů.. Ale vodopád je krásnej, nikdo nikde..jen občas po cestě nějaká stáneček s pitím. Zpět nahoru v tom horku nic moc, ale čeká nás Adamova hora, tak raději zatim nenadáváme… Bus nám jede ze zatáčky u vchodu na stezku-asi za 10 minut. Opět nám dělá společnost postarší pán. V Badulle se raději jdeme ještě kouknout kde je přesně nádraží-ráno bude tma. Usínáme okolo 21:00.

27.2. Badulla (vlakem) Nanu OayNuwara Eliya
Budík 4:40! Holky moc nespaly, místní dělali v noci bordel. Já problém neměla-narvala jsem si špunty do uší a byl klid.
Scházíme se na chodbě a po cestě ze schodů Bombas uklouzla a svalila se jako brambora na zem-má výron jak bejk. Doplazíme se s baterkama na vlakové nádraží a kupujem lístky do 2.třídy (myslím cca 550Rs pro všechny 4). Kupodivu je vlak uvnitř v lepším stavu než u nás. Vyjíždíme za tmy-5:30, takže vidíme zatim prd. Ale když se začne rozednívat, koukáme s otevřenýma pusama. Opravdu cesta vlakem stojí za to 
Připrděla se k nám po chvilce malá holčička a zůstala mezi náma sedět skoro celou cestu-samozřejmě od nás dostala pár kravinek.
Jo! Lístek, který dostanete při kupování jízdenek si schovejte, na zastávce kde budete vystupovat jí budou u východu vyžadovat.
My jedeme do Nanu Oya, ptž chceme do Nuwara Eliya. U nádraží navazuje bus (50Rs za jednu). V NE odchytnem tuktuk a ten nás za 150Rs odváží úplně někam jinam než chceme. Do ubytka se jdeme kouknout, ale všude je plíseň, tak mu řeknem, že chceme tam kam jsme chtěly-Colling Wood. Hotel pěkný, pokoje nahoře dražší, chceme něco do 3000Rs za pokoj..domlouváme se na 4-lůžkové pokoji dole za 6000Rs. Spokojenost. Začíná být chladno, vytahujem mikiny. Jdeme na oběd-k nám do hotelu. Špagety jsou jasná volba, už máme chuť! Přinesou nám špagety s červenou omáčkou a buřtíkem :D No…ale chutná to dobře!
Jdem hnípat a v 15:00 jedem tuktukem do čajové továrny Pedro. Domlouváme se s nima, že na nás počkaj. Jeden za 800, bereme to.
Vstup do továrny je 200Rs, dostáváme zelený zástěry a velmi slušivé čepičky.. dozvídáme se spoustu informací, dostanem šálek čaje-holkám nechutná, prý to je jak „prochcaná sláma přes smradlavý ponožky“. Nakonec kupujem čaje samozřejmě-i když u některých ne pro vlastní účely.
Po návratu házíme sprchu. Markéta si stěžuje, že má smradlavej ručník.. Snažim se jí nakecat, že to je dezinfekce.. Když vylezu ze sprchy, zjišťuju, že mě smrdí taky… Vytahujem své z mikrovlákna.
Začíná hysterie…už se blíží Adamova hora!

28.2. Nuwara EliyaHattonMaskeliyaDelhouse Po chladnější noci se probouzíme před osmou-natěšený na americkou snídani (790Rs)! Když si objednáváme co všechno chceme a hlavně SLANINU!! Týpek pokyvuje a pak z něj vypadne-chicken bacon! V tu chvíli si myslíme, že si dělá srandu.. Ale fakt nám jí přines! Neříkám nic, byla dobrá 
Hodíme na záda krosny a vyrážíme opět na busové nádraží. Jdeme pomalu a cca za 15 minut jsme tam. Nasedáme na bus směr Hatton, po 2 hodinách jízdy přesedáme na bus směr Maskeliya. Tam čekáme 30 minut a chce se nám hrozně čůrat. Na wc nás pozve místní truhlář a že je rád, že nás může pozvat :D Zážitek velkej, já to přežila celkem ok, ale holky vydávaly „štosovací“ zvuky.. Za odměnu-že jsme to přežily, si kupujem zmrzlinu a já čokaládu(anglickou). Z busu vyhlížíme obávanou horu a já doufám, že to neni támhleto v dáli…to by mi asi jeblo v kouli.. Pán co sedí vedle nás utvrzuje v tom, že je to opravdu Adamova hora. Máme docela štěstí-v autobuse s náma cestuje i majitel ubytka kam jedem-White House. Hned se mě ptá jestli jsem Kristýna z ČR. Ubytko v pohodě, naprosto dostačující! Moc se nám líbila poloha, jídlo, pan domácí..-doporučuju.
Začíná pršet, ale domácí říká, že jen chvíli a že bude klid-měl pravdu. Vegetíme..občas se jdu podívat za pokoj na tu šílenost kám v půl 2 ráno půjdem..je mi blbě..
V ceně ubytka je večeře a snídaně-ideální! Pro jednu osobu na noc s jídlem 2000Rs.
Večeře byla naprosta úžasná! Forma švédský stolů a všechno-fakt všechno vynikající-to se nám tu ještě nestalo a vlastně se nestalo do konce pobytu. Nechceme se přežírat, ale nejde to.. Na slehnutí pomůže pivo. Po véče sedíme na zápraží a klábosíme s domácím. Velmi se nám to později vyplatilo!!!! Jdem chrnět, v jednu vstáváme…

1.3. Adamova hora
V 1:00 zvoní budík. Co jsem to, já kráva, vymyslela… Holky na vedlejším pokoji samozřejmě remcaj. Oblíkneme se, sbalíme věci do batohu, nasadíme čelovky a vyrážíme. Od White House je to 7km-aspoň to bylo nakreslený na obrázku-snad nekecaj..
Již na začátku cesty slyšim-Kdo tohle vymyslel, Kýťo?!!! Příště ti na to seru… Všude jsou stánky, čim výš, tím dráž-když jsme ale ráno viděly ty chlapíky jak na hlavách nosej plynovou bombu, nedivíme se… Nejdřív celkem pohoda, semtam schod..pak začíná přituhovat, schody nejsou stejné, občas si pomáháme opíráním rukama do kolen.. Čim výš, tim hůř se mi dýchá.. Holky ze mě maj prdel, ptž se občas zastavim a dávám si strečink :D . Martina je sportovec, dává to s přehledem. No, ale zádrhel!!! FRONTA! Stojíme 10 minut na místě..to nestihnem ani kdybychom se zbláznily… A teď jsme rády, že jsme si velmi rozumněly s panem domácím!!! Ptž nám detailně vysvětlil cestu na druhou stranu hory (tam chodí málo lidí, ptž je to 7-hodinový výstup z Ratnapury). Vracíme se asi 200metrů-no štve mě každej schod, kterej jsem ušla navíc!! Tam je poslední policejní stanice a Buddha. A mezi tímto je vlez do džungle. Cesta je neosvětlená, vymletá potůčkem, samý kámen. Ale domácí říkal, že to je jen 200m… Nabalíme s sebou Číňana a 2 Belgičany. Adrenalinová cesta, jen co je pravda! A je to víc než 200m… Ale nakonec se ocitnete, z čista jasna, opět na lampami poseté cestě. Všichni jsme šťastný, že jsme to přežili-jako fakt.. Na této straně hory neni skoro ani noha. Potkáváme místní a zjišťujem, že je to na vrchol ještě docela kus… Snažíme se do toho šlápnout, ale mě osobně nestačí dech..odpočívám častěji a častěji. Martinu posíláme napřed, ať to stihne aspoň jedna a vše nafotí. Pačti mi mizí v zátáčce. Na vrchol dorazim 5:55 a v 6:00 vychází slunce.. Štěstí jak bejk! Je tam nacpáno, nehorázně! Každý chce vidět východ. Chvilku stojim, docela mě to štve, že vidim prd. Po chvilce začínám přemýšlet-když je východ tady, pyramida bude logicky na druhý straně.. Volám na Pačti-ta se dostala o 3 metry dopředu. Projdeme chodbama kde spí místní unavení z výstupu. Vykouknem ven a tam neni skoro nikdo  Nikoho nezajímá „pyramida“. Fotíme jak zběsilý!! Je to krása…a šílená kosa. Naštěstí jsme vybavený, ale když koukám na kluka co vedle mě stojí v šortkách a džínový košily, dala bych mu snad všechno co mám :D
My fotíme pyramidu, ostatní si chtěj vyfotit nás. Proč ne.
Po vylidnění po východu slunce vidim na zemi různé tělní tekutiny, hlavně zvratky-vůbec se nedivim po tom fyzickym výkonu.. Jdu hledat Martinu, dáme mnichovi nějaký drobný, dostáváme tečku na čelo. Ještě zapálíme vonný tyčinky a hurá zas dolů… Cesta se mi zdála dost nekonečná! Dělá se rychle teplo, cestou odkládáme svršky. Vidíme spousty zelených ptáčků-později jsme jim začly říkat „ptáček bufeťáček“, ptž pořád somrovali u košů. Dojdeme na pokoje a těšíme se na snídani. Chtěly jsme ještě tento den odjet na jih, ale překombinovaly jsme to-stejně bychom to nestihly a musely přespat někdo po cestě. A ve White House je krásně, tak na co spěchat! Aspoň si odpočineme. Při tom odpočívání nás s Bombasem napadlo, že bychom mohly na Sri Lance dát aspoň jednu kešku, tak jsme se připojily na net a čumíme jak blázen :D Jedna keška je přímo u nás v hotelu! Hezké zpestření odpoledne. Večer se domlouváme, že pojedem ranním busem (3:00!!!) a dáme to na jeden zátah do Tangalle. Pan domácí nám zařizuje, že bus nám zastaví na cestě přímo u hotelu-to se velmi hodí! Odpadáváme brzo-nečekaně…

2.3. DelhouseAvisawellaRatnapuraEmbilipitiyaTangalle
Budík nám zvoní v zabijáckej čas-2:20. Vyprdelíme se po cestě nahoru a čekáme a hlavně doufáme, že nám tu ten autobus fakt zastaví. Nekecal-zastavil těsně po třetí hodině. Měly jsme i reserve na místa! Luxus. V Avisawelle jsme cca v 6:30, přesedáme směr Ratnapura, kde jsme za 2,5 hodinky. Přestup na bus do Embilipitiya, kde jsme v 10:30. A konečně poslední přestup do Tangalle… Tam si berem tuktuk (200Rs) a hlásíme ubytování Starfish. Dostáváme 3-lůžkový pokoj, že prý přivezou přistýlku(tu nepřivezli). Ale za 3500Rs ok. Holky se vyspaly na letišti. Hotel má dobrou polohu, ptž se dá v Tangalle plavat jen na 2 místech (kvůli vlnám) a jedno je přímo u hotelu. Majitel má německý móresy-studoval tam. Později se dozvídáme, že to je místní mafián  Zůstáváme tu pár dnů, jen se pak stěhujem o kousek dál do Golden Surfer (2-lůžkáč 1500Rs). Mě to naprosto vyhovovalo, neboť jsem musela být celý den na pokoji a moc se nevzdalovat. Měly jsme pokoj s velkou terasou a výhledem na moře, takže mi to nevadilo. Prala jsem do sebe kokosy a bylo lépe.
Holky večer vyrazily na želvy někam za město, ale neviděly :-/

5.3. – 10.3. TangalleMirissaUnawatuna
Tyto dny trávíme válením na plážích, moc se nepohybujeme..
Čím blíže jsme hlavnímu městu, tím víc turistů. Mě osobně se nejvíc líbilo v Tangalle.

V Mirisse (hotel Poppies) jsme si zaplatily výlet na velryby. Asi jsme dostaly velkou slevu, ptž jsme za jednu platily jen 3000Rs. Viděly jsme je!!! Ale loď na moři je kruťácká! Pačti dělá hrdinku, že jí na lodi nikdo nebylo blbě..za hodinu se poblila jak alík :D A hrozně se u toho chechtala.. Na pláži jsou želví líhně, to maj holky štěstí a vidí želvy aspoň tady 

Unawatuna mě moc nenadchla, ale zase se tam dobře paří. Doporučuju restauraci Lucky Tuna. Necháváme se za 2000Rs namasírovat. Na paření doporučuju Nautilus a hned vedle je druhý bar-tam pozor na pití, prý tam občas něco nasypou.
Udělějte si výlet do Galle-busem nebo tuktukem.